سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مهدی (عج)در اندیشه ی بیدار مسلمانان - ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هرکه پس از نیک آزمودن، برادری برگیرد، مصاحبتش می پاید و دوستی اش استوار می گردد . [امام علی علیه السلام]

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...



یکشنبه 87/4/23 ساعت: 7:48 عصر
 

مهدی(عج) در اندیشه ی بیدار مسلمانان

دین اسلام، قضیه ی مهدی(عج) را تنها یک ایده و تفکر خیالی که بشارت قیام رهبری مبهم، در آینده ای نامعلوم جهت رهایی بشریت از ظلم و جور را می دهد مطرح نساخته بلکه آن را به عنوان یک مسأله اعتقادی که دارای نشانه و علائم روشن و پابرجایی است، مطرح می کند و این اعتقاد در دل و جان و وجدان امت اسلامی و همچنین در زندگی سیاسی و مبارزاتی آنها وجود دارد.

درحالی که امت اسلامی با چنین اندیشه های منحرفی درگیر است کوشش می کند آن را تغییر دهد تا به این وضعیت، رنگی اسلامی و سمت و سویی دینی دهد و در میادین جهادی، با سمبل کفر و گمراهی و دشمنان دین مقابله نماید. تمامی این تلاشها برای فراهم آوردن زمینه های ایمانی و مسؤولیت پذیری است تا برای پذیرایی و استقبال از رهبر منتظرش تناسبی داشته باشد؛ زیرا امت اسلامی در انتظار ظهور ناگهانی ایشان و مشارکت در قیام و انقلاب جهانگیرشان می باشند و زمان استقبال از یک شخصیت انقلابی جهانی- آنگاه که تاریخش مشخص نشده باشد- معنایش آن است که دائماً می بایست در حال آماده باش بود تا آن روزی که از وی استقبال و در جنبش انقلابی و جهانی وی شرکت کنیم؛ زیرا ما، همه روزه در انتظار ظهورشان هستیم.

نظریه ی شخصیتی انقلابی، جهانی و انتقام گیرنده ی از دشمنان خدا، به خودی خود، دنیایی را فرا خواهد گرفت که پر از ستم و جور می شود و از فساد و گمراهی پر گردد، دنیایی که خواسته های مادی بر آن حاکم و سرنوشتش به دست طاغوتیان و زیر سلطه نیروهای ستمگر است. در حالی که انقلاب مهدی منتظر(عج) انقلابی است فراگیر، که سراسر زوایای انحراف را که بر کره ی زمین سایه افکنده و با زور و قدرت، سلطه ی خویش بر اهل زمین تحمیل نموده و آن را پر از ظلم و ستم نموده، متحول می کند.

بنابراین چنین تصور متصل به غیبی که روح انقلابی و علاقه به جهاد را در وجدان مسلمانان دمیده طبیعی است؛ زیرا چنین روحی است که در نهاد منظرین قیام و انقلاب، علیه ظلم،ستم،جور و شرک و مخالفت همه جانبه با انواع انحرافات را تجسم می کند. این روح، همه ی سرکردگان کفر و طاغوتیان، هرچند نیرومند بوده و دارای قدرت و سلطه فراگیری باشند را به مبارزه می طلبد.

با وجودی که تفکر و ایده ی مهدویت، نماد فریادی است بس بلند بر تمامی طاغوتهای زمین و مخالفتی است قاطعانه با تمامی شیوه های عدول از ارزش های الهی، با این وصف یک فراخوانی است روشن و آشکار که از مسلمانان می خواهد؛ چه از لحاظ اعتقادی و چه از لحاظ عملی- با منشی درست- دقیقاً به اسلام پایبند باشند، چنانکه قیام حضرت مهدی(عج) و جنبش ایشان از جوامع اروپایی شروع نشده بلکه از درون جوامع اسلامی سرچشمه می گیرد تا در ابتدا مسلمانان منحرف را تصفیه نماید؛ مسلمانانی که قبل از ظهور ایشان موفق به توبه و اصلاح باطن خویش نشدند.

بدین سان است که ما معتقدیم قضیه ی مهدی منتظر- در تصور آگاهانه اسلامی- به تلاشی هدفمند جهت انتظار و جهادی بیدارگر تبدیل شده است که منتظران را برای قدم نهادن در جهاد تربیت درونی که همان جهاد اکبر و مبارزه با شیطان و نفس امّاره است، رهبری می کند. هدف هم در این انتظار آن است که بر این دو دشمن- نبرد با شیطان درون و نفس امّاره- غلبه کرده و درون را از انگیزه های  انحراف پاک نماید، عواملی که فرد مسلمان را از سعادت دیدار مهدی منتظر(عج) محروم کرده و مانع از رفتن به سمت راو و روش ایشان می شود.

در عین حال اسلام از همه ی مسلمانان می خواهد که پا به میدان نبرد اعتقادی، سیاسی و جهادی بگذارند تا در روند مقدمه چینی ظهور و رهبر و پیشوای خود مشارکت داشته و در نهایت، آماده ی پذیرایی و استقبال از ایشان باشند. همچنین در فتوحات جهانی و تأسیس حکومت عدل الهی در سایه ی ولایت و خلافت جهان شمول ایشان، مشارکت نمایند.

برگرفته از کتاب مهدی منتظر(عج)

تألیف: مهدی فتلاوی

ترجمه: دکتر بیژن کرمی


نوشته شده توسط: بارون



 RSS 
خانه
شناسنامه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک

:: کل مهمانان گل طه ::
130293

:: مهمانان امروز ::
11

:: مهمانان دیروز ::
5

:: پیوندهای روزانه ::

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

نگاهی بر زندگی حضرت مهدی(عج)
علائم ظهور
مسجد جمکران
امام در آیینه ی شعر
دلنوشته
جلوه های ظهور
حضرت نرجس(علیها السلام)
پاسخ به چند سؤال در رابطه با امام عصر(ع)
جزیره ی خضراء

:: درباره من ::

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...
بارون
سعی شده در این وبلاگ‍، مطالبی در رابطه با آقا امام زمان(عج) گنجانده شود. امیدوارم با استفاده از این مطالب، شناختی هرچند اندک درباره ی مولایمان امام زمان(عج) به دست بیاوریم. چون روایت شده که: هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

:: لوگوی ای گل طه::

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...

:: لینک دوستان من ::

:: لوگوی دوستان من ::






















:: موسیقی وبلاگ ::

:: وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: اشتراک در ای گل طه ::

 

*
*
*
*

این صفحه را صفحه ی خانگی خود کنید


Javascripts



SongCode.blogfa