سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونگی برابری با ابر قدرت ها - ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

[ و شنید مردى دنیا را نکوهش مى‏کند فرمود : ] اى نکوهنده جهان ، فریفته به نیرنگ آن ، به ژاژهایش دلباخته و به نکوهشش پرداخته . فریفته دنیایى و سرزنشش مى‏نمایى ؟ تو بر دنیا دعوى گناه دارى ، یا دنیا باید بر تو دعوى کند که گنهکارى ؟ دنیا کى سرگشته‏ات ساخت و چسان به دام فریبت انداخت ؟ با خفتنگاههاى پدرانت که پوسیدند ؟ یا با خوابگاههاى مادرانت که در خاک آرمیدند ؟ چند کس را با پنجه‏هایت تیمار داشتى ؟ و چند بیمار را با دستهایت در بستر گذاشتى ؟ بهبود آنان را خواهان بودى ، و دردشان را به پزشکان مى‏نمودى . بامدادان ، که دارویت آنان را بهبودى نداد ، و گریه‏ات آنان را سودى . بیمت آنان را فایدتى نبخشید ، و آنچه خواهانش بودى به تو نرسید ، و نه به نیرویت بیمارى از آنان دور گردید . دنیا از او برایت نمونه‏اى پرداخت ، و از هلاکتجاى وى نمودارى ساخت . دنیا خانه راستى است براى کسى که آن را راستگو انگاشت ، و خانه تندرستى است آن را که شناختش و باور داشت ، و خانه بى نیازى است براى کسى که از آن توشه اندوخت ، و خانه پند است براى آن که از آن پند آموخت . مسجد محبان خداست ، و نمازگاه فرشتگان او ، و فرود آمد نگاه وحى خدا و تجارتجاى دوستان او . در آن آمرزش خدا را به دست آوردند و در آنجا بهشت را سود بردند . چه کسى دنیا را نکوهد حالى که بانگ برداشته است که جدا شدنى است ، و فریاد کرده است که ناماندنى است ، گفته است که خود خواهد مرد و از مردمش کسى جان به درنخواهد برد . با محنت خود از محنت براى آنان نمونه ساخت ، و با شادمانى‏اش آنان را به شوق شادمانى انداخت . شامگاه به سلامت گذشت و بامداد با مصیبتى جانگداز برگشت ، تا مشتاق گرداند و بترساند ، و بیم دهد و بپرهیزاند . پس مردمى در بامداد پشیمانى بد گوى او بودند و مردمى روز رستاخیز او را ستودند . دنیا به یادشان آورد ، و یادآور شدند . با آنان سخن گفت و گفته او را راست داشتند . و پندشان داد ، و از پند او بهره برداشتند . [نهج البلاغه]

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...



چهارشنبه 87/2/25 ساعت: 6:46 عصر
 

  چگونگی برابری با ابر قدرت ها

 

جهان از نظر امکانات در دست ابر قدرت ها و دشمنان اسلام است، در برابر قدرت های عظیم نظامی و اقتصادی آنها، چگونه می توان حکومت جهانی ناب اسلامی به رهبری حضرت مهدی(عج) تشکیل داد؟ آیا چنین تصوری امکان پذیر است؟

   

    حقیقت این است که مهمترین عوامل و ریشه های امکانات مختلف جهان در اختیار مسلمانان است، اگر به راستی آنها در زیر یک حکومت مصلح جهانی، اجتماع کنند و با پیوستگی و اتحاد اسلامی، تلاش نمایند، می توانند بر همه ی ابر قدرت ها پیروز گردند.

     توضیح اینکه:

     اولاً: ابر قدرتها، همیشه به این صورت نمی مانند، همان گونه که ابر قدرت شوروی، تکه پاره شد و به صورت چندین کشور کوچک در آمد، هیچ بعید نیست که ابر قدرت آمریکا و ... نیز به این صورت در آید.

     ثانیاً: جنایات روز افزون در درون ابر قدرتها آن چنان آنها را از درون تهی می کند و به خود مشغول می سازد که همچون طبل توخالی خواهند شد، این سخنی است که قرآن به ما آموخته، آنجا که در آیه 41 عنکبوت می خوانیم:

« مثَل کسانی که غیر خدا را اولیای خود بر گزیدند، مثل عنکبوت است که خانه ای برای خود انتخاب کرده، در حالی که سست ترین خانه ها خانه ی عنکبوت است، اگر می دانستند.»

    ثالثاً: امکانات مسلمانان از جهات مختلف ب امکانات بیگانگان، تفوّق و برتری دارد؛

الف: از جهت نیروی انسانی و اتحاد

    امروزه بالغ بر یک میلیارد نفر، یعنی به اندازه ی یک چهارم جمعیت کره ی زمین، مسلمان زندگی می کنند و دارای بیش از پنجاه کشور مستقل هستند و در بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز مانند هندوستان، دارای نیرو و جمعیت عظیم می باشند، اگر اینها متحد شوند و همه زیر پرچم قرآن، اجتماع نمایند، هیچ نیرویی در جهان، قدرت مقابله با آنها را نخواهند داشت.

    در مجامع بین المللی، مسلمانان بیش از 50 رأی مستقل دارند و اگر هر کدامشان یک رأی از کشورهای دیگر به دست آورند، دارای صد رأی خواهند شد، هیچ بلوکی در دنیا دارای آن همه رأی نیست.

    قدرت های غیر اسلامی، به عنوان یک قدرت نیرومند، وجه مشترک و پشتوانه ی واحدی ندارند تا آن را به هم پیوند دهند، ولی اسلام با عنوان حبل اللهِ (رابط دینی خدا) همه را به هم پیوند می دهد و از قطرات باران، سیل بنیانکن جاری می سازد.

ب: امکانات جغرافیایی دنیای اسلام

    در دنیا هیچ قدرتی مانند مسلمانان، دارای امکانات جغرافیایی نیستند، به عنوان مثال: خلیج فارس و دو طرف  تنگه ی هرمز و همچنین دو طرف کانال سوئز در دست مسلمانان است، یک طرف جبل الطارق در دست مسلمین می باشد، عبور از اقیانوس هند، بدون جلب زضایت مسلمانان ممکن نیست، اقیانوسیه در دست مسلمانان است و در جنوب آفریقا، بزرگترین خط کشتیرانی وجود دارد که آن هم زیر نظر مسلمانان است، یک طرف دریای استراتژیکی مدیترانه، در دست مسلمانان است، تنگه ی دارانل و بسفور نیز در دست مسلمانان است و ...

     اگر به راستی یک روز مسلمانان با هم متحد شوند و این مواضع استراتژیک را کنترل کنند و مانع بهره گیری بیگانگان از این مواضع شوند، بخش عظیمی از چرخ های تکنیک و اقتصادی دنیا از حرکت می ایستد و موجب فرو رفتگی و سرگردانی شدید آنها خواهد شد.

ج: امکانات اقتصادی دنیای اسلام

    وضع اقتصادی مسلمانان در حدی است که تنها در اوپک، حداقل 40% سوخت دنیا از ناحیه ی مسلمانان تأمین می شود، اگر این سوخت نباشد، دنیا در خاموشی فرو می رود.

    قاره ی آفریقا( که 70% آن مسلمان هستند) انبار باروت اروپا است، اگر این انبار را ببندند، اروپا خفه می شود و از ادامه ی زندگی عاجز می گردد و به عنوان مثال، ژاپن یکپارچه به دنیای اسلام وابسته است و اگر دو ماه رابطه اس را با جهان اسلام قطع کند، به یک جزیره ی سرد و خاموش تبدیل می گردد.

نتیجه اینکه: اگر رهبران هوشیار و متعهد و مسلمانان بیدار، با نظام واحد دست در دست هم بگذارند و این همه امکانات را در انحصار خود در آورند، قطعاً می توانند بر بیگانگان پیروز گردند، تازه این مطلب از نظر مادی است ولی مهمتر امدادهای غیبی است که به کمک حضرت مهدی(عج) و سپاهش می آید که قدرت مادی برابر آن هیچ است.


نوشته شده توسط: بارون



 RSS 
خانه
شناسنامه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک

:: کل مهمانان گل طه ::
130489

:: مهمانان امروز ::
2

:: مهمانان دیروز ::
10

:: پیوندهای روزانه ::

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

نگاهی بر زندگی حضرت مهدی(عج)
علائم ظهور
مسجد جمکران
امام در آیینه ی شعر
دلنوشته
جلوه های ظهور
حضرت نرجس(علیها السلام)
پاسخ به چند سؤال در رابطه با امام عصر(ع)
جزیره ی خضراء

:: درباره من ::

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...
بارون
سعی شده در این وبلاگ‍، مطالبی در رابطه با آقا امام زمان(عج) گنجانده شود. امیدوارم با استفاده از این مطالب، شناختی هرچند اندک درباره ی مولایمان امام زمان(عج) به دست بیاوریم. چون روایت شده که: هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

:: لوگوی ای گل طه::

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...

:: لینک دوستان من ::

:: لوگوی دوستان من ::






















:: موسیقی وبلاگ ::

:: وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: اشتراک در ای گل طه ::

 

*
*
*
*

این صفحه را صفحه ی خانگی خود کنید


Javascripts



SongCode.blogfa