سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پاسخ به چند سؤال در رابطه با امام عصر(ع) - ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشمند، دانشمند نمی شود، تا اینکه . . . در برابر دانشش چیزی از کالای پست دنیا نگیرد . [امام علی علیه السلام]

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...



شنبه 87/3/4 ساعت: 7:46 عصر
 

             دیدار با حضرت مهدی(عج)

   یکی از پرسش ها این است که آیا در عصر غیبت کبری، کسی می تواند به سعادت دیدار حضرت مهدی(عج) نایل شود، با اینکه بر اساس بعضی از روایات، هر کس گفت: امام زمان(عج) را دیده ام، تکذیب کنید؟

 

    مطابق آنچه که از علمای بزرگ ما از قدیم و ندیم نقل شده، بسیاری از سعادتمندان و صالحان در موارد مختلف به سعادت دیدار حضرت مهدی(عج) در عصر غیبت نایل شده اند و ماجراهای دیدار به قدری زیاد است که انسان اطمینان می یابد که اصل دیدار ممکن است و واقع شده است؛

    علمای بزرگ همچون شیخ مفید(ره) در کتاب ارشاد، شیخ کلینی(ره) در اصول کافی، شیخ حر عاملی در اثباة الهداة(جلد 7) علامه اِربِلی در کشف الغمّه (ج 3 ) علامه مجلسی در بحار الانوار(ج 53) حاجی نوری صاحب مستدرک، در کتاب نجم الثاقب و ... دهها و صد ها حکایت نقل کرده اند که همه بیانگر امکان  و وقوع دیدار با حضرت مهدی(عج) است.

    در این عصر نیز موارد بسیاری نقل شده که دلیلی بر کذب آن نداریم اما آنچه که روایت شده، مدعیان دیدار را تکذیب کنید، مربوط به توقیع( و نامه ای ) است که از ناحیه مقدسه حضرت مهدی(عج) برای نایب چهارمش علی بن محمد سمری(ره) درباره ی فرا رسیدن غیبت کبری صادر شد، در فرازی از این توقیع آمده:

    « آگاه باشید کسی که قبل از خروج سفیانی و صیحه ادعای دیدار حضرت مهدی(عج) کند، او دروغگوی تهمت زننده است.»

علامه مجلسی در پاسخ به این فراز می گوید:

1.     این روایت، خبر واحد و مُرسَل (یعنی اسناد روایت، پشت سر هم ذکر نشده اند) است و توان معارضه با آن همه حکایات را که از مجموع آنها، قطع و علم حاصل می شود، ندارد.

2.     بر فرض صحت، گویا منظور از تکذیب، تکذیب کسی است که ادعای دیدار و نیابت (خاصّ بعد از فرا رسیدن غیبت کبری) را دارد.

3.     در ماجرای جزیره ی خضراء آمده: سید شمس الدین (از نواده های حضرت مهدی) به علی بن فاضل مازندرانی گفت: « منظور امام زمان (عج) از تکذیب، مربوط به همان عصر است که دشمنان زیاد بودند و شیعیان در فشار و ظلم شدید  فرعونهای بنی عباس به سر می بردند، برای حفظ از گزند آنها، این دستور صادر شد.»

(انشاءالله در یادداشت های بعدی ، ماجرای جزیره ی خضراء و نقد هایی که براین روایت شده رو میارم.)


نوشته شده توسط: بارون

جمعه 87/3/3 ساعت: 7:12 عصر
 

آیا قیام مهدی(عج) مسلحانه است؟

 

    از روایات متعددی که بیانگر جنگ آن حضرت، پس از ظهور و قیام است، فهمیده می شود که آن بزرگوار پس از ظهور، نخست همانند پیامبر اسلام(ص) مردم را به اسلام و بیعت دعوت می کند و حجت را بر آنها تمام می نماید، در مقابل این دعوت، گروه هایی به کار شکنی و توطئه و مخالفت بر می خیزند، آن بزرگوار در برابر آنها قیام مسلحانه می نماید و زمین را از لوث وجودشان پاک می سازد.


نوشته شده توسط: بارون

پنج شنبه 87/3/2 ساعت: 9:51 عصر
 

رحلت مهدی(عج) چگونه است؟

 

    در مودرد پایان عمر حضرت ولی عصر(عج) به طور کلی از گفتار امامان(علیهم السلام) بر می آید که همه ی آنها کشته و شهید می شوند، از جمله امام حسن مجتبی(ع) فرمود:

    « سوگند به خدا رسول خدا با ما چنین عهد کرد که یازده نفر از فرزندان علی(ع) و فاطمه (علیها السلام) به امامت می رسند، همه ی ما مسموم یا کشته می شویم.»

    چنانکه تاریخ نشان می دهد، همه ی امامان (علیهم السلام) تا امام حسن عسکری(ع) با شمشیر ا زهر، به شهادت رسیدند، حضرت مهدی نیز چنین خواهد شد.

    در مورد چگونگی شهادت امام قائم(عج) روایتی در دست نیست، جز اینکه علامه یزدی در کتاب الزام الناصب(صفحه190) می نویسد:

    « هنگامی که هفتاد سال از حکومت حضرت مهدی(عج) گذشت، زنی به نام سعیده که از بنی تمیم است و در صورتش ریش دارد، هنگام عبور حضرت مهدی(عج) سنگی بزرگ از پشت بام به طرف حضرت مهدی(عج) پرتاب می کند و همین موجب شهادت آن حضرت می شود و امام حسین(ع) غسل و کفن و نماز آن حضرت را بر عهده می گیرد و این مطلب بر گرفته از روایات امامان (علیهم السلام) است.» سپس امام حسین (ع) زمام حکومت را به دست می گیرد و پس از او امامان دیگر یکی پس از دیگری رجعت کرده و حکومت می کنند و حکومت امامان(علیهم السلام) سالهای بسیار طول می کشد و طبق بعضی از روایات تنها امام حسین(ع) بعد ا حضرت مهدی(عج) چهل سال حکومت می نماید.


نوشته شده توسط: بارون

چهارشنبه 87/3/1 ساعت: 10:23 عصر
 

مدت حکومت حضرت مهدی(عج)

 حضرت مهدی(عج) چند سال حکومت می کند؟

 

   در روایات اسلامی در مورد مدت حکومت حضرت مهدی(عج) به اختلاف نقل شده، پنج سال، هفت سال، بیست سال، نوزده سال، هفتاد سال حکومت می کند.

   و در بعضی از روایات چهل سال و 309 سال به اندازه ی مدت خواب اصحاب کهف نیز گفته شده است.

   بعید نیست که مدت حکومت آن حضرت 309 سال باشد ولی مراحل حکومت او پنج سال و هفت سال و نوزده سال باشد و پس از چهل سال، تکمیل گردد و سپس ادامه یابد، امام باقر(علیه السلام) فرمود:

   « امام قائم(عج) 309 سال به مقدار خواب لصحاب کهف در غار خود، حکومت می کند، سراسر زمین را پس از آنکه پر از ظلم و جور شده، پر از عدل و داد نماید، خداوند شرق و غرب زمین را برای او فتح نماید، او دشمنان را بکشد به گونه ای که تنها دین اسلام در سراسر جهان باقی بماند.»

                        


نوشته شده توسط: بارون

دوشنبه 87/2/30 ساعت: 6:31 عصر
 

    نشانه های ظهور

   نشانه های ظهور حضرت مهدی(عج) چیست؟

 

     وقت ظهور آن حضرت معلوم نیست و مطابق روایات، تعیین کنندگان وقت دروغگو هستند. اما نشانه های ظهور بسیار و مختلف است و می توان آنها را سه گونه تقسیم کرد:

1.     نشانه های عمومی مانند افزایش گناه و فساد، پر شدن جهان از ظلم و جور، این گونه نشانه ها از نشانه های مقارن ظهور نیست، بلکه ممکن است ده ها سال قبل از ظهور رخ دهد.

2.     نشانه هایی که نزدیک ظهور رخ می دهد، ولی نه مقارن و در آستانه ی ظهور، بلکه مثلاً دو سال فبل لز ظهور یا سه یا چهار سال قبل از ظهور رخ می دهد.

3.     نشانه هایی که در همان سال ظهور یا یک سال قبل از ظهور رخ می دهد.

4.     نشانه های غیر حتمی که ممکن است رخ دهد و ممکن است رخ ندهد.

5.     نشانه های قطعی که حتماً رخ می دهد و شکی در وقوع آنها نیست؛ مانند صیحه ی آسمانی و کشته شدن نفس زکیه.

       از سوی دیگر دیگر بعضی از این نشانه ها روشن است ولی بعضی دیگر مبهم است و برای ما روشن نیست که منظور چیست؟

      نیز باید توجه داشت که بین ظهور حضرت مهدی(عج) و قیام(خروج) او فاصله و فرق است، نخست ظهور می کند و بعد از مدتی با فراهم شدن اسباب کار قیام می نماید، مثلاً در روایت آمده: « در شب 23 ماه رمضان ندا به نام امام قائم (عج) بلند شود و در روز عاشورا قیام کند.» ممکن است منظور از ندای 23 رمضان، اعلام ظهور حضرت مهدی(عج) است ولی خروج در روز عاشورا، آغاز قیام آن حضرت است.

     خروج دجال و سفیانی (به عنوان مخالف) حسنی و یمانی­ (به عنوان موافق) از نشانه های حتمی و مقارن ظهور می باشد.

خروج سید حسنی

    سید حسنی جوان خوش سیمایی است که از طرف دیلم ( بلاد گیلان) و قزوین، خروج می نماید، او از شیعیان خالص امامان(علیهم السلام) از نسل امام حسن مجتبی(علیه السلام) است، دعوت به سوی خود نکند، رییس مطاع است، در زمان خروج او ظلم و فساد و کفر، همه جا را فرا گرفته، سید حسنی با فریاد بلند، مردم را به یاری می طلبد و به لبیک گفتن به دعوت آل محمد (ص) فرا می خواند، مردم دعوت او را می پذیرند، کم کم بر اهل ظلم و طغیان پیروز شود و با سپاه بیکران خود به طرف کوفه حرکت نماید، در آنجا می شنود که حضرت مهدی(عج) با یاران خود وارد کوفه شده اند، با اصحاب خود به محضر مهدی می رسد، دلایل امامت و مواریث پیامبران(علیهم السلام) را(برای اتمام حجت یاران) از امام قائم(عج) می خواهد، امام دلایل و مواریث را آشکار سازد و در این هنگام حسنی و اصحابش با امام قائم (عج) بیعت کنند.

شهادت نفس زکیّه

    نفس زکیّه، جوان پاک و پاکباز از آل محمد(ص) است، حضرت مهدی(عج) او را به مکه برای یاری طلبی از مردم می فرستد، او به مکه می آید و پیام امام قائم(عج) را به مردم ابلاغ می کند، دشمنان به او حمله می کنند و او را بدون هیچگونه گناهی بین حجرالاسود و مقام ابراهیم می کشند و سرش را از بدنش جدا می نمایند، پانزده روز بعد از این حادثه ی جانسوز، حضرت مهدی(عج) قیام می نماید.

 


نوشته شده توسط: بارون

یکشنبه 87/2/29 ساعت: 6:56 عصر
 

مرکز ظهور و حکومت حضرت مهدی(عج)

     امام قائم(عج) هنگام ظهور از کجا ظهور می کند؟ و در کجا قیام می نماید؟ کی و در چه روز؟ و مرکز حکومتش کجاست؟

    حضرت مهدی(عج) هنگام ظهور، در مکه ظهور می کند و بر کعبه تکیه نموده و خطبه می خواند، 313 نفر از یاران مخصوصش در همانجا به آن حضرت می پیوندند.

    مطابق بعضی از روایات، آن روز،روز جمعه است و در روز شنبه روز عاشورا از مردم بیعت می گیرد. امام جواد(ع) فرمود:

    « گویا قائم(عج) را در روز عاشورا، روز شنبه می نگرم که بین حجرالاسود و مقام ابراهیم ایستاده و پیش روی او جبرئیل فریاد می زند: بیعت مخصوص خداست.» یعنی با امام مهدی(عج) بیعت کنید که بیعت با او بیعت با خداست.

     و امام صادق(ع) فرمود: « نخستین کسی که با قائم(عج) بیعت می کند، جبرئیل است.»

     سپس 313 نفر اصحاب مخصوص، فرا می رسند و بیعت می کنند، حضرت مهدی (عج) در مکه می ماند تا یارانش به ده هزار نفر می رسند، آنگاه از آنجا به سوی مدینه حرکت می نماید و سپس از مدینه به سوی عراق و کوفه حرکت می کند و در مسیر راه، گروه های بسیار، به سپاه آن حضرت می پیوندند، سرانجام آن حضرت وارد کوفه می شود و آنجا را مرکز حکومت جهانی خود قرار می دهد.

    امام باقر(ع) در ضمن گفتاری فرمود: « سپس مهدی آل محمد(عج) به کوفه باز می گردد و 313 نفر اصحاب خاص خود را به سوی تمام نقاط جهان می فرستد( که هر کدام حاکم یکی از بخش های جهان خواهند شد) حضرت مهدی(عج) دستی روی شانه ها و سینه های آن 313 نفر می کشد، پس از این لطف و عنایت، آن 313 نفر آن چنان در سطح عالی از مقام و کمال قرار می گیرند که در شناخت احکام و امور و قضایا هرگز درمانده نخواهند شد.»


نوشته شده توسط: بارون

شنبه 87/2/28 ساعت: 7:23 عصر
 

 اقامتگاه حضرت مهدی (عج)

    امام قائم(عج) اکنون کجاست؟ آیا همسر و فرزند دارد؟

 

    برای پاسخ به این پرسش ها، ناگریز باید از روایات و گفتار پیامبر(ص) و امامان(علیهم اسلام) استفاده کرد، مطابق بعضی از روایات، آن حضرت همه ساله در مراسم حج شرکت می نماید.

    همچنین هر جا که بخواهد، به خصوص در کنار قبر امامان(علیهم السلام) و مکانهای شریف، خواهد رفت.

    او بر اساس برنامه های اسلام، دارای همسر و فرزند خواهد بود، چنانکه در بعضی از دعاها به اهل بیت(علیهم السلام) آن حضرت اشاره شده است.

    و در مورد اقامتگاه او چندین مکان در روایات ذکر شده مانند: مدینه، دشت حجاز، کوه رَضوی، کَرعَه( قریه ای در یمن) و سرزمین های دور دست. از جمله روایت شده: « حضرت مهدی(عج) و فرزندانش در جزیره های بسیار بزرگ و پهناور زندگی می کنند.»

    و مطابق روایت« علی بن فاضل مازندرانی» که در نجف اشرف سکونت داشته، حضرت مهدی(عج) و یاران و فرزندانش در جزیره ی خضراء است.

    در مورد جزیره ی خضراء، بحث و گفتگو بسیار است، بعضی از دانشمندان از قراین و ویژگی ها، حدس زده اند که جزیره ی خضراء، همان « مثلث برمودا» است که از عجیب ترین و مرموزترین مکان های روی زمین است و در دل غربی ترین اقیانوس اطلس قرار دارد.

    از عجائب مثلث برمودا اینکه: هر هواپیما یا کشتی به حدود آن برود، به طور اسرار آمیزی ناپدید می گردد و جالب اینکه آبهای آن سفید است و هر روز خبر غرق شدن تعداد تازه ای  از کشتیهای اقیانوس پیما در آبهای سفید مثلث برمودا، به گوش رسیده و می رسد.

    از دعاهای حضرت مهدی(عج) این است:

« خدایا مرا از دید دشمنانم پوشیده بدار و بین من و دوستانم، در یکجا جمع کن.»

    به مقتضای استجابت این دعا، اقامتگاه آن حضرت از دیدگاه و دسترس دشمنان، محفوظ خواهد ماند و ممکن است، همین مطلب تأییدی باشد که اقامتگاه اصلی آن حضرت در مثلث برمودا است.

    به هر حال این یوسف گم گشته، روزی به کنعان بر می گردد، و چشم یعقوب را بینا و روشن می کند، به گفته ی حافظ:

یوسف گم  گشته  باز آید به کنعان  غم  مخور

                               کلبه ی احزان شود روزی گلستان غم  مخور

دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نگشت

                               دائماً  یکسان  نماند  حال  دوران ،غم  مخور

حال  ما  در  فرغت  جانان  و  ابرام  رقیب

                              جمله می داند  خدای حال  گردان  غم   مخور

 


نوشته شده توسط: بارون

پنج شنبه 87/2/26 ساعت: 7:31 عصر
 

  مسأله ی رجعت چیست؟

     پس از ظهور حضرت مهدی(عج)، امامان(علیهم السلام) و افرادی از خوبان و بدان رجعت می کنند، یعنی زنده می شوند، بدان به مجازات می رسند و نیکان به حق خود نایل می شوند، رجعت در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) چگونه است؟

 

     امکان و وقوع زنده شدن مردگان از نظر اسلام، یک امر مسلم است، چنانکه حضرت عیسی(ع) به اذن خدا، مردگان را زنده می کرد و در قرآن در مورد زنده شدن بعضی از مردگان سخن به میان آمده، چنانکه در آیه260 بقره و 10 سوره ی مؤمن به آن تصریح شده است.

    رجعت امامان(علیهم السلام) و مؤمنین محض و کافران محض از نظر روایات مسلم است و به قدری روایات در این باره زیاد است که بعضی ادعای تواتر روایات کرده اند( یعنی به قدری روایات زیاد است که موجب علم می شود.)

    در مورد رجعت، هنگام ظهور حضرت مهدی(عج)، امامان(علیهم السلام) یکی پس از دیگری به دنیا رجعت می کنند، نخستین امامی که رجعت می کند، امام حسین(ع) است.

    افراد برجسته ای مانند اصحاب کهف، مالک اشتر، مقداد و ... که 27 نفر هستند، زنده می شوند و در نجف اشرف به سپاه حضرت مهدی(عج) می پیوندند.

    از سوی دیگر، آن حضرت عده ای از ظالمان را از قبر بیرون می کشد، آنها زنده می شوند و حضرت مهدی(عج) آنها را محاکمه کرده و پس از محکومیت، اعدام می کند.

    یکی از ویژگی های حضرت مهدی(عج) این است که از خون امام حسین(ع) خونخواهی می کند و از قاتلان امام حسین(ع) و کسانی که به قتل آن حضرت راضی شدند، انتقام می گیرد، چنانکه در یکی از فرازهای دعای ندبه در مورد آن حضرت آمده:

          این الطالب بدمِ المقتول بکربلا؛

   « کجاست طالب خون حسین(ع) که در کربلا کشته شد.»

در این رابطه نظر شما را به احادیث زیر جلب می کنم:

1.     امام صادق(علیه السلام) به یکی از شاگردان ممتازش به نام «مفضل» فرمود:

« ای مفضل! تو و چهل و چهار مرد، همراه حضرت قائم(عج) هستید.»

2.     یکی از شاگردان امام صادق(ع) به نام کرّام می گوید: پیش خود سوگند یاد کردم که هرگز در روز غذا نخورم (روزه بگیرم) تا حضرت قائم آل محمد(عج) ظهور کند، به حضور امام صادق (ع) رفتم و عرض کردم: « شخصی از شیعیان سوگند یاد کرده که هرگز روزها غذا نخورد تا امام قائم(عج) ظهور نماید.» (چه صورت دارد؟)

    امام صادق(ع) فرمود: بنابراین ای کرّام! باید هر روز را روزه بگیری، ولی دو روز در ایام سال یعنی روز عید قربان و عید فطر را روزه نگیر و همچنین سه روز تشریق(روز 11 و 12 و 13 ذیحجه) و وقتی که بیمار و مسافر هستی روزه نگیر، ( برای اینکه بدانی انتظار حضرت قائم، تا چه اندازه مهم است، به این مطلب توجه کن.) هنگامی که امام حسین(ع) به شهادت رسید، آسمانها و زمین و هر چه در آنها است و فرشتگان ناله کردند و گفتند: « پروردگارا به ما اجازه بده، مخلوقات را هلاک و نابود کنیم، زیرا به حریم تو بی احترامی  کردند و برگزیده ی تو را کشتند.»

   خداوند به آنها وحی کرد: « ای فرشتگان و آسمانها وزمین، آرام باشید.» سپس خداوند، یک پرده از پرده ها را عقب زد، محمد(ص) و دوازده وصیّ او در آنجا بودند، آنها دست قائم (عج) در میان آنها را گرفت و سه بار فرمود: « ای فرشتگانم و ای آسمانها وزمین هم!

       بهذا انتصرُ لِهذا:

 « به وسیله این (قائم) از خون این (امام حسین) انتقام گیرم.»

3.     امام صادق (ع) فرمود:

 « همانا حسین (ع) در آخر عمر حضرت قائم (عج) زنده می شود، سپس حضرت قائم(عج) از دنیا می رود و امام حسین (ع) پیکر او را غسل می دهد.»


نوشته شده توسط: بارون

چهارشنبه 87/2/25 ساعت: 6:46 عصر
 

  چگونگی برابری با ابر قدرت ها

 

جهان از نظر امکانات در دست ابر قدرت ها و دشمنان اسلام است، در برابر قدرت های عظیم نظامی و اقتصادی آنها، چگونه می توان حکومت جهانی ناب اسلامی به رهبری حضرت مهدی(عج) تشکیل داد؟ آیا چنین تصوری امکان پذیر است؟

   

    حقیقت این است که مهمترین عوامل و ریشه های امکانات مختلف جهان در اختیار مسلمانان است، اگر به راستی آنها در زیر یک حکومت مصلح جهانی، اجتماع کنند و با پیوستگی و اتحاد اسلامی، تلاش نمایند، می توانند بر همه ی ابر قدرت ها پیروز گردند.

     توضیح اینکه:

     اولاً: ابر قدرتها، همیشه به این صورت نمی مانند، همان گونه که ابر قدرت شوروی، تکه پاره شد و به صورت چندین کشور کوچک در آمد، هیچ بعید نیست که ابر قدرت آمریکا و ... نیز به این صورت در آید.

     ثانیاً: جنایات روز افزون در درون ابر قدرتها آن چنان آنها را از درون تهی می کند و به خود مشغول می سازد که همچون طبل توخالی خواهند شد، این سخنی است که قرآن به ما آموخته، آنجا که در آیه 41 عنکبوت می خوانیم:

« مثَل کسانی که غیر خدا را اولیای خود بر گزیدند، مثل عنکبوت است که خانه ای برای خود انتخاب کرده، در حالی که سست ترین خانه ها خانه ی عنکبوت است، اگر می دانستند.»

    ثالثاً: امکانات مسلمانان از جهات مختلف ب امکانات بیگانگان، تفوّق و برتری دارد؛

الف: از جهت نیروی انسانی و اتحاد

    امروزه بالغ بر یک میلیارد نفر، یعنی به اندازه ی یک چهارم جمعیت کره ی زمین، مسلمان زندگی می کنند و دارای بیش از پنجاه کشور مستقل هستند و در بسیاری از کشورهای غیر اسلامی نیز مانند هندوستان، دارای نیرو و جمعیت عظیم می باشند، اگر اینها متحد شوند و همه زیر پرچم قرآن، اجتماع نمایند، هیچ نیرویی در جهان، قدرت مقابله با آنها را نخواهند داشت.

    در مجامع بین المللی، مسلمانان بیش از 50 رأی مستقل دارند و اگر هر کدامشان یک رأی از کشورهای دیگر به دست آورند، دارای صد رأی خواهند شد، هیچ بلوکی در دنیا دارای آن همه رأی نیست.

    قدرت های غیر اسلامی، به عنوان یک قدرت نیرومند، وجه مشترک و پشتوانه ی واحدی ندارند تا آن را به هم پیوند دهند، ولی اسلام با عنوان حبل اللهِ (رابط دینی خدا) همه را به هم پیوند می دهد و از قطرات باران، سیل بنیانکن جاری می سازد.

ب: امکانات جغرافیایی دنیای اسلام

ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: بارون

دوشنبه 87/2/23 ساعت: 6:20 عصر
 

    دجال و سفیانی کیست؟

 

    یکی از نشانه های ظهور حضرت مهدی(عج) خروج دجال و سفیانی است و این دو به دست سپاه آن حضرت کشته می شوند، اینها چه کسانیند؟ و در کجایند و چگونه کشته می شوند؟

 

    مطابق پاره ای از روایات، در آستانه ی قیام حضرت مهدی(عج) افرادی کذاب و دروغگو پرچم مخالفت با آن حضرت، بلند می کنند، دو نفر از آنها که از سرزمین شام و فلسطین بر می خیزند، دجال و سفیانی می باشند، این دو نفر در حقیقت دو طاغوت سرکشی هستند که با دار و دسته بسیار خود به عنوان ضد انقلاب، شورش می نمایند.

    «دجال» یک نفر طاغوت فریبکار و حیله گری است، با ترفندهای خود، جمعیتی را به دور خود جمع می کند و به مخالفت بر می خیزد، بعید نیست که او یکی از طاغوتهای صهیونیست باشد.

    امیر مؤمنان علی (ع) در ضمن خطبه ای فرمود: حضرت مهدی(عج) با یارانش از مکه به بیت المقدس می آیند و با دجال و ارتش او می جنگند و آنها را تار و مار می کنند و خود دجال نیز به هلاکت می رسد. و مطابق روایتی، دجال را دستگیر کرده و در محل کُناسه ی کوفه به دار می زند.

    از روایات استفاده می شود، دجال مردی لوچ است و ادعای پیامبری و خدایی از راه حلول می کند و با جادو و شعبده و تصرف در چشمها، مردم را به سوی خود جذب می نماید. پیروان او بیشتر از اراذل و اوباش و طبقات آلوده از یهود و زنهای ناپاک و فرزندان آنها می باشند.

    حضرت عیسی(علیه السلام) به کمک حضرت مهدی(عج) می آید و در کشتن دجال شرکت می کند و مردم و شهرها را از فتنه و آشوب او نجات می دهد.

    «سفیانی» طاغوت دیگری در چهره ی مقدس نماها ظاهر می گردد، از نسل عتبة بن ابو سفیان، چهره اش سرخ مایل به زرد می باشد، ذکرش به:   «یا ربّ یا ربّ یا ربّ »     بلند است و آنقدر بی رحم و پلید است که کنیزش را که از او بچه دار شده زنده به گور می نماید. جنایات سفیانی و گسترش آن جنایات در خونریزی و فساد بسیار است.

    پیامبر(ص) فرمود: سفیانی از وادی یابس(اطراف دمشق) با سپاه خود، وارد دمشق می شود، دو لشکر تشکیل می دهد، یکی را به سوی مشرق( کوفه و اطراف آن ) می فرستد و دیگری را به سوی مدینه حرکت می دهد، لشکر اول در کوفه و بغداد به کشتار و جنایات عظیم دست می زنند.

     لشکر دومش به سوی مدینه رهسپار می گردد و سه شبانه روز در آنجا به قتل و غارت می پردازد، سپس برای جنگ با سپاه مهدی(عج) به سوی مکه حرکت می نماید، در مسیر راه وقتی که به سرزمین «بَیداء» می رسد که همه ِ آنها جز دو مرد، در آن زمین فرو می روند و نابود می شوند.

     سرانجام حضرت مهدی(عج) با سپاه خود از جانب کوفه به سوی سفیانی که در اطراف بیت المقدس، موضع گرفته، حرکت می کند و پس از گفتگو و مذاکرات، سرانجام جنگ خونینی بین سپاه حضرت مهدی(عج) و سپاه سفیانی رخ می دهد و سپاهیان حضرت مهدی(عج) پیروز می شوند و زمین از لوث وجود سفیانی و پیروان پلیدش، پاک می گردد.

     و مطابق بعضب از روایات، سفیانی به دست یاران مهدی(عج) اسیر و دستگیر شده، به فرمان حضرت مهدی(عج) گردنش را می زنند و روی سنگی که در محل ورود به بیت المقدس قرار دارد، اعدام و کشته می شود.

    قابل ذکر است که یکی از سپاه های مخالف، سپاه «بتریّه» است که متشکل از ده هزار نفر، در مسیر کوفه به جنگ سپاه امام عصر می آیند و همه ی آنها به دست پر توان یاران مهدی(عج) به هلاکت می رسند.


نوشته شده توسط: بارون

   1   2      >


 RSS 
خانه
شناسنامه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک

:: کل مهمانان گل طه ::
130329

:: مهمانان امروز ::
0

:: مهمانان دیروز ::
7

:: پیوندهای روزانه ::

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

نگاهی بر زندگی حضرت مهدی(عج)
علائم ظهور
مسجد جمکران
امام در آیینه ی شعر
دلنوشته
جلوه های ظهور
حضرت نرجس(علیها السلام)
پاسخ به چند سؤال در رابطه با امام عصر(ع)
جزیره ی خضراء

:: درباره من ::

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...
بارون
سعی شده در این وبلاگ‍، مطالبی در رابطه با آقا امام زمان(عج) گنجانده شود. امیدوارم با استفاده از این مطالب، شناختی هرچند اندک درباره ی مولایمان امام زمان(عج) به دست بیاوریم. چون روایت شده که: هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

:: لوگوی ای گل طه::

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...

:: لینک دوستان من ::

:: لوگوی دوستان من ::






















:: موسیقی وبلاگ ::

:: وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: اشتراک در ای گل طه ::

 

*
*
*
*

این صفحه را صفحه ی خانگی خود کنید


Javascripts



SongCode.blogfa