سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مسأله ی رجعت... - ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دنیا، بر دشمنان یکدیگر تنگ است . [امام علی علیه السلام]

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...



پنج شنبه 87/2/26 ساعت: 7:31 عصر
 

  مسأله ی رجعت چیست؟

     پس از ظهور حضرت مهدی(عج)، امامان(علیهم السلام) و افرادی از خوبان و بدان رجعت می کنند، یعنی زنده می شوند، بدان به مجازات می رسند و نیکان به حق خود نایل می شوند، رجعت در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) چگونه است؟

 

     امکان و وقوع زنده شدن مردگان از نظر اسلام، یک امر مسلم است، چنانکه حضرت عیسی(ع) به اذن خدا، مردگان را زنده می کرد و در قرآن در مورد زنده شدن بعضی از مردگان سخن به میان آمده، چنانکه در آیه260 بقره و 10 سوره ی مؤمن به آن تصریح شده است.

    رجعت امامان(علیهم السلام) و مؤمنین محض و کافران محض از نظر روایات مسلم است و به قدری روایات در این باره زیاد است که بعضی ادعای تواتر روایات کرده اند( یعنی به قدری روایات زیاد است که موجب علم می شود.)

    در مورد رجعت، هنگام ظهور حضرت مهدی(عج)، امامان(علیهم السلام) یکی پس از دیگری به دنیا رجعت می کنند، نخستین امامی که رجعت می کند، امام حسین(ع) است.

    افراد برجسته ای مانند اصحاب کهف، مالک اشتر، مقداد و ... که 27 نفر هستند، زنده می شوند و در نجف اشرف به سپاه حضرت مهدی(عج) می پیوندند.

    از سوی دیگر، آن حضرت عده ای از ظالمان را از قبر بیرون می کشد، آنها زنده می شوند و حضرت مهدی(عج) آنها را محاکمه کرده و پس از محکومیت، اعدام می کند.

    یکی از ویژگی های حضرت مهدی(عج) این است که از خون امام حسین(ع) خونخواهی می کند و از قاتلان امام حسین(ع) و کسانی که به قتل آن حضرت راضی شدند، انتقام می گیرد، چنانکه در یکی از فرازهای دعای ندبه در مورد آن حضرت آمده:

          این الطالب بدمِ المقتول بکربلا؛

   « کجاست طالب خون حسین(ع) که در کربلا کشته شد.»

در این رابطه نظر شما را به احادیث زیر جلب می کنم:

1.     امام صادق(علیه السلام) به یکی از شاگردان ممتازش به نام «مفضل» فرمود:

« ای مفضل! تو و چهل و چهار مرد، همراه حضرت قائم(عج) هستید.»

2.     یکی از شاگردان امام صادق(ع) به نام کرّام می گوید: پیش خود سوگند یاد کردم که هرگز در روز غذا نخورم (روزه بگیرم) تا حضرت قائم آل محمد(عج) ظهور کند، به حضور امام صادق (ع) رفتم و عرض کردم: « شخصی از شیعیان سوگند یاد کرده که هرگز روزها غذا نخورد تا امام قائم(عج) ظهور نماید.» (چه صورت دارد؟)

    امام صادق(ع) فرمود: بنابراین ای کرّام! باید هر روز را روزه بگیری، ولی دو روز در ایام سال یعنی روز عید قربان و عید فطر را روزه نگیر و همچنین سه روز تشریق(روز 11 و 12 و 13 ذیحجه) و وقتی که بیمار و مسافر هستی روزه نگیر، ( برای اینکه بدانی انتظار حضرت قائم، تا چه اندازه مهم است، به این مطلب توجه کن.) هنگامی که امام حسین(ع) به شهادت رسید، آسمانها و زمین و هر چه در آنها است و فرشتگان ناله کردند و گفتند: « پروردگارا به ما اجازه بده، مخلوقات را هلاک و نابود کنیم، زیرا به حریم تو بی احترامی  کردند و برگزیده ی تو را کشتند.»

   خداوند به آنها وحی کرد: « ای فرشتگان و آسمانها وزمین، آرام باشید.» سپس خداوند، یک پرده از پرده ها را عقب زد، محمد(ص) و دوازده وصیّ او در آنجا بودند، آنها دست قائم (عج) در میان آنها را گرفت و سه بار فرمود: « ای فرشتگانم و ای آسمانها وزمین هم!

       بهذا انتصرُ لِهذا:

 « به وسیله این (قائم) از خون این (امام حسین) انتقام گیرم.»

3.     امام صادق (ع) فرمود:

 « همانا حسین (ع) در آخر عمر حضرت قائم (عج) زنده می شود، سپس حضرت قائم(عج) از دنیا می رود و امام حسین (ع) پیکر او را غسل می دهد.»


نوشته شده توسط: بارون



 RSS 
خانه
شناسنامه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک

:: کل مهمانان گل طه ::
130480

:: مهمانان امروز ::
3

:: مهمانان دیروز ::
3

:: پیوندهای روزانه ::

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

نگاهی بر زندگی حضرت مهدی(عج)
علائم ظهور
مسجد جمکران
امام در آیینه ی شعر
دلنوشته
جلوه های ظهور
حضرت نرجس(علیها السلام)
پاسخ به چند سؤال در رابطه با امام عصر(ع)
جزیره ی خضراء

:: درباره من ::

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...
بارون
سعی شده در این وبلاگ‍، مطالبی در رابطه با آقا امام زمان(عج) گنجانده شود. امیدوارم با استفاده از این مطالب، شناختی هرچند اندک درباره ی مولایمان امام زمان(عج) به دست بیاوریم. چون روایت شده که: هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

:: لوگوی ای گل طه::

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...

:: لینک دوستان من ::

:: لوگوی دوستان من ::






















:: موسیقی وبلاگ ::

:: وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: اشتراک در ای گل طه ::

 

*
*
*
*

این صفحه را صفحه ی خانگی خود کنید


Javascripts



SongCode.blogfa