سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگاهی بر زندگی حضرت مهدی(عج) - ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حکمت به درون انباشته از خوراک وارد نمی شود . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...



چهارشنبه 87/3/15 ساعت: 7:11 عصر
 

      چند کلمه ی قصار درباره ی امام زمان(عج)

 

1.   « انا القائم من آل محمد انا الذی اخرج فی آخرالزمان لهذا السیف (و اشار الیه) فاملا الارض قسطا و عدلا کما ملئت جوراً و ظلماً»

ترجمه: من قائم آل محمد هستم، من کسی هستم که در آخرالزمان با این شمشیر (و اشاره فرمود به شمشیری که همراهش بود ) ظهور می کنم و زمین را از قسط و عدل پر می کنم آنطور که از ستم و ظلم پر شده است.

 

2.     « انا خاتم الاوصیاء و بی یدفع الله البلاء عن اهلی و شیعتی»

ترجمه: من خاتم اوصیاء هستم و به سبب من خداوند بلاء را از اهل و شیعیانم دفع می کند.

 

3.     « من ادعی المشاهدة قبل خروج السفیانی و الصیحة فهو کاذب مفتر.»

ترجمه: هر کسی قبل از خروج سفیانی و صیحه( که از علایم ظهور می باشد) ادعای رویت من را داشته باشد دروغگوست و (به من) افتراء بسته است.

نکته: شکی نیست که منظور حضرت کسانی است که ادعای بابیت و نائبیت از جانب او را داشته باشند نه مطلق کسانی که شرف حضور و ملاقات جمال بی مثالش را پیدا کنند و بهترین شاهد هم آن است که این جمله را حضرت به آخرین سفیر خود و در آخرین نامه مرقوم فرمودند.

 

4.     «طلب المعارف من غیرنا اهل البیت مساوی لانکارنا.»

ترجمه: جستجوی معارف از ناحیه ای غیر از آنچه در نزد ما اهل بیت است، مساوی با انکار ماست.

 

5.     «لا عذر لاحد من موالینا فی التشکیک فیما یؤدّیه عنا ثقاتنا.»

ترجمه: هیچ عذری برای احدی از دوستان ما وجود ندارد که در آنچه کسانی که مورد وثوق ما هستند ، از ما نقل می کنند، تشکیک کند.

 

6.     « من کان فی حاجة الله عزو جل کان الله فی حاجته.»

ترجمه: هر کس به خاطر خدا حاجت کسی را برآورد خداوند هم اموراتش (اعم از دنیوی و اخروی) را اصلاح می کند.

 

7.     من زیارة الناحیة المقدسة لابی عبدالله الحسین:« فلئن أخرتی الدهور و عاقنی عن نصرک المقدور و لم أکن لمن حاربک محاربا و لمن نصب لک العداوة مناصباً فلا ندبنک صباحاً و مساءً و لابکین علیک بدل الدموع دماً حسره علیک و تأ سفاً علی ما دهاک و تلهفاً حتی أموت بلوعة المصاب و غصه الاکتباب.»

ترجمه: حضرت در ضمن زیارتی که در رثای جد بزرگوارش سیدالشهداء(ع) انشاء نمود، می فرماید: اگر روزگار زندگیم را به تأخیر انداخت و مقدرات مرا از یاریت بازداشت و در مقابل دشمنانت نجنگیدم و با مخالفانت نبرد ننمودم، به خاطر تو و آنچه بر تو وارد شده، هر صبح و شام برایت ناله کرده به جای اشک؛خون می گریم تا آنگاه که با حسرت و اندوه و غصه جانکاه بمیرم.

 

8.     «قلوبنا اوعیه لمشیة الله، فاذا شاء شئنا.»

ترجمه: دل های ما ظرف مشیت و اراده الهی است، پس هرگاه او بخواهد ما خواهیم خواست.

 

9.     « قد آذانا جهلاء الشیعه و حمقاؤهم، و من دینه جناح البعوضه ارجح منه.»

ترجمه: نادانان و کور خردان شیعه و کسانی که پر و بال پشه از دینداری آنان برتر و محکم تر است، ما را آزار می دهند.

 

10.« انی امان لاهل الارض کما ان النجوم امان لاهل السماء.»

ترجمه: من برای اهل زمین موجب امان و امنیت می باشم، همچنان که ستارگان برای اهل آسمان اینگونه هستند.

 

11.« اکثروا الدعاء بتعجیل الفرج، فان ذالک فرجکم.»

ترجمه: برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید، که فرج شما در همان است.

 

12.« ابی الله عزو جل للحق الا اتماما، و للباطل الا زهوقاً.»

ترجمه: خداوند از اینکه حق را ناتمام گذارد و باطل را از بین نبرد، ابا دارد.

 

13.« اعوذ بالله من العمی بعد الجلاء، و من الضلاله بعد الهدی و من موبقات الاعمال، و مردیات الفتن.»

ترجمه: پناه می برم به خدا از بینایی پس از روشنایی، و از گمراهی پس از هدایت، و از رفتار هلاکت بار و فتنه های نابود کننده.

 

14.« ان استرشدت ارشدت، و ان طلبت وجدت.»

ترجمه: اگر خواستار هدایت و رشد باشی ارشاد خواهی شد، و اگر جویا شوی می یابی.


نوشته شده توسط: بارون

سه شنبه 87/2/10 ساعت: 9:58 عصر
 

 

فرازهایی از دعای افتتاح

      

      اللّهم انا نرغب الیک فی دولةٍ کریمةٍ، تعزّ بها الاسلام و اهله، و تذلّ بها النفاق و اهله و تجعلنا من الدعاة الی طاعتک، والقادة الی سبیلک، و ترزقنا بها کرامة الدنیا و الآخرة...:

 

     «خدایا! ما مشتاقانه به سوی تو رو می آوریم و برقراری دولت ارجمند(حضرت قائم«عج») را از تو می خواهیم، تا در پرتوی چنان دولتی در راه اطاعت تو گام برداریم. آن دولتی که تو در پرتو آن اسلام و مسلمین را عزت می بخشی و نفاق و منافقان را ذلیل می کنی، و ما را به برکت آن دولت از دعوت کنندگان به اطاعتت و پیشگامان به راه و طریقت می سازی و کرامت و عظمت دنیا و آخرت را روزی ما می گردانی.»


نوشته شده توسط: بارون

پنج شنبه 87/2/5 ساعت: 10:38 عصر
 

 

      ده عامل زمینه ساز برای ظهور حضرت مهدی(عج)

 

   در میان عوامل زمینه ساز، می توان ده عامل زیر را به عنوان مهمترین عوامل زیر بنایی و ریشه ای برای انتظار و آمادگی در راستای ظهور حضرت ولی عصر(عج) مطرح کرد:

1.      تکیه به اسلام ناب و جدا کردن آن از اسلام یزیدی.

2.      تکیه بر پیشرفت های علمی و رشد اندیشه ها و فکرهای بلند.

3.      استقامت، شجاعت و قاطعیت.

4.      انقلاب اخلاقی، زهد و وارستگی.

5.      ایمان عمیق و توکل صحیح و تنگاتنگ به خدا.

6.      برخوردها و شیوه های منطقی و استدلالی با همدیگر.

7.      توجه به طبقه ی مستضعف و محروم.

8.      اتحاد و به هم پیوستگی مسلمانان.

9.      انتخاب رهبری صحیح و توجه به ولایت فقیه.

10. برنامه ریزی های جامع در همه ی عرصه ها.

   پیامبر اسلام(ص) در پرتو این عوامل، به پیروزی های چشمگیری نایل شد، اگر مسلمانان این عوامل را به طور عمیق و وسیع، اجرا سازند، گام های استواری در راستای انتظار برداشته اند و قطعاً خود را به ظهور حضرت قائم(عج) نزدیک نموده اند.

 


نوشته شده توسط: بارون

پنج شنبه 87/2/5 ساعت: 12:17 صبح
 

  معنی انتظار و شرایط آن

 

    انتظار به معنی امید و آمادگی برای آینده ی بهتر است، مثلاً شخصی یگانه فرزندش بیمار شده، در انتظار سلامتی او به سر می برد، یعنی می خواهد وضع موجود(بیماری) برطرف گردد و وضع دیگری(سلامتی) جایگزین آن شود، بنابراین انتظار از دو بخش تشکیل شده:

1- نابودی وضع موجود.    2- جایگزینی وضع نیک و عالی به جای آن.

    بنابراین، انتظار یعنی آینده نگری و تلاش برای دگرگونی و انقلاب.

    انتظار ظهور حضرت مهدی(عج) با توجه به انقلاب جهانی و عظیمی که دارد، یعنی آماده باش کامل و آماده سازی برای چنان انقلاب جهانی و عمیق.

    قطعاً چنین انتظاری باید در همه ی شاخه های رشد و ترقی جریان داشته باشد، مانند: آمادگی سیاسی، فرهنگی، اقتصادی،نظامی، اخلاقی و...

    به عبارت روشن تر؛ انتظار بر دو گونه است: 1- انتظار خام و بی مسئولیت. 2- انتظار پخته و مسؤولانه و در تقسیم دیگر: 1- انتظار مخرب و اسارت بار. 2- انتظار سازنده و حرکت آفرین.

    انتظار خام آن است که به طور سطحی و روبنایی و موقت باشد و تنها به دعا و جشن و شب شعر و سخنرانی اکتفا شود.

    ولی انتظار پخته و مسؤولانه آن است که حرکت بخش و با مسؤولیت باشد و موجب تلاش پیگیر انقلابی گردد و چنین انتظار شرایطی دارد و با لقلقه ی زبان، تحصیل نمی شود.

    اینکه در روایات آمده: منتظر مانند کسی است که در رکاب پیامبر(ص) با دشمن می جنگد و در خیمه(ستاد ارتش) امام عصر(عج) است، چنین تعبیر بیانگر آن است که انتظار تنها به لفظ و دعا و مجلس جشن و شعرخوانی به دست نمی آید، بلکه بستگی به آمادگی وسیع در تمام زمینه ها برای پاکسازی محیط از آلودگی ها، و بهسازی در عرصه های گوناگون دارد.

   مثلاً زود به مجلس رفتن و به انتظار نشستن، برای نماز، پاداش بسیار دارد، ولی اگر کسی تنها به وضو و پاکی بدن و لباس و نماز به طرف قبله قناعت کند و سایر شرایط نماز را مانند غصبی ادامه مطلب...

نوشته شده توسط: بارون

پنج شنبه 87/1/29 ساعت: 11:8 عصر
 

               زمان های دعا برای تعجیل فرج امام زمان(عج)

 

      همچنین دعا برای تعجیل فرج امام زمان ارواحنا فداه در زمان های مخصوصی تأکید شده است که عبارتند از:

      روز جمعه و شب جمعه، روز عرفه، روز فطر، روز اضحی، روز دحوالارض( گسترده شدن زمین)، ماه محرم، روز عاشورا، شب و روز نیمه شعبان، تمام ماه محرم، بعد از ذکر مصیبت سیدالشهداء(علیه السلام)، بعد از زیارت آن حضرت(علیه السلام)، پس از گریستن از ترس خدای تعالی، پس از تجدید هر نعمت و زوال هر محنت، هنگام وارد شدن غم و اندوه، در سختی ها و گرفتاری ها، پس از نماز تسبیح(نماز جعفر بن ابی طالب«علیه السلام»)، روز قدس، مطلق اوقات شریفه و شب ها و روزهای متبرکه، هنگام حضور در مجلس مخالفین و غاصبین حقوق امامان(علیهم السلام)، چهل روز مداومت به دعا برای فرج.

 


نوشته شده توسط: بارون

چهارشنبه 87/1/28 ساعت: 10:1 عصر
 

 

          مکانهای دعا برای تعجیل فرج امام زمان(علیه السلام)

 

   دعا برای تعجیل فرج امام زمان(عج) در جاهای خاصی تأکید شده است از جمله:

1.      مسجد الحرام.

2.      عرفات.

3.      سرداب.

4.      حرم حضرت سید الشهداء(علیه السلام).

5.      حرم مولایمان حضرت رضا(علیه السلام).

6.      حرم عسکریین(علیهم السلام).

7.      حرم هر یک از امامان(علیهم السلام).

8.      جاهای منصوب به آن حضرت(عج).

   و اماکن شریف و مقدسی که آن جناب در آنها توقف کرده و به آنجاها قدم نهاده مانند مسجد کوفه، مسجد سهله، مسجد صعصعه، مسجد جمکران و غیر آنها. چون شیوه ی اهل مودت و عادت صاحبان محبت است که هر گاه جای درنگ و توقف محبوب خویش را بنگرند، به یاد خوبی های او افتند و از فراقش متألم شوند و درباره اش دعا کنند، بلکه به محل توقف و منزل او مأنوس گردند،چنانکه گفته شده:

امر  علی  الدیار  دیار  لیلی

اقبل  ذا  الجدار  و  ذا الجدار

ما  حب  الدیار  شغفن   قلبی

و لیکن حب من سکن الدیارا

یعنی: بر دیوارهای دیار لیلی می گذرم، دیوارها و دیارش را می بوسم، محبت شهر و دیار دلم را شیفته ننموده ولی محبت آنکه در این دیار سکونت گرفته دلم را شیدا کرده است.

 


نوشته شده توسط: بارون

سه شنبه 87/1/27 ساعت: 8:17 عصر
 

میلاد سراسر شور و سرورامام حسن عسکری(علیه السلام)

به پیشگاه آقا امام زمان(عج) و تمامی مسلمانان مبارک باد.

 


نوشته شده توسط: بارون

چهارشنبه 87/1/21 ساعت: 4:16 عصر
 

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی ابائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیاَ و حافظا و قائداَ و ناصرا و دلیلاَ و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا

اللهم عجل لولیک الفرج

 


نوشته شده توسط: بارون

دوشنبه 87/1/19 ساعت: 8:56 عصر
 

دلایل اختصاص روز جمعه به حضرت صاحب الزمان(عج)

 

روز جمعه از چند جهت به مولایمان حضرت صاحب الزمان(علیه السلام) اختصاص و انتساب دارد که مقتضی اهتمام ورزیدن بیشتر در این روز به دعا کردن برای آن بزرگوار است:

1.    واقع شدن ولادت با سعادت آن حضرت در این روز؛

2.    در این روز مقام مقدس امامت به او روحی فداه منتقل گردید.

3.    ظهور و آشکار شدن آن جناب در این روز واقع خواهد شد.

4.    در این روز بر دشمنانش پیروز گردد.

5.    در این روز خداوند برای آن بزرگوار از پدران گرامیش پیمان گرفت.

6.    روزی است که خدای تعالی به لقب قائم، آن حضرت را اختصاص داد.

7.      این که این کلمه(جمعه) از جمله القاب شریف آن جناب می باشند.

 


نوشته شده توسط: بارون

یکشنبه 87/1/18 ساعت: 9:0 عصر
 

اسامی مقدس حضرت مهدی صاحب الزمان (در کتب مذهبی اهل ادیان)

 

اینک قسمتی از اسامی مبارک آن حضرت را که با الفاظ مختلفی در بسیاری از کتب مذهبی اهل ادیان و ملل مختلف جهان آمده است از نظر می گذرانیم:

 

1.      «صاحب» در صحف ابراهیم(علیه السلام)؛

2.      «قائم» در زبور سیزدهم؛

3.      «قید مو» در تورات به لغت ترکوم؛

4.      «ماشیع»(مهدی بزرگ) در تورات عبرانی؛

5.      «مهمید آخره» در انجیل؛

6.      «سروش ایزد» در زمزم زرتشت؛

7.      «بهرام» در ابستان زنده و پازند؛

8.      «بنده یزدان» همچنین در زنده و پازند؛

9.      «لند بطاوا» در هزارنامه هندیان؛

10. «شماخیل» در ارماطس؛

11. «خوراند» در جاویدان؛

12. «خجسته» (احمد) در کندرال فرنگیان؛

13. «خسرو» (احمد) در کند رال فرنگیان؛

14. «میزان الحق» در کتاب اثری پیغمبر؛

15. «پرویز» در کتاب برزین آذر فارسیان؛

16. «فردوس اکبر» در کتاب قبرس رومیان؛

17. «کالة الحق» در صحیفه آسمانی؛

18. «لسان صدق» هم در صحیفه آسمانی؛

19. «صمصام الاکبر» در کتاب کندرال؛

20. «بقیة الله» در کتاب دوهر؛

21. «قاطع» در کتاب قنطره؛

22. «منصور» در کتاب دید براهمه؛

23. «ایستاده» (قائم) در کتاب شاکمونی؛

24. «ویشنو» در کتاب ریگ ودا؛

25. «فرخنده» (محمد) در وشن جوک؛

26. «راهنما» (هادی و مهدی) در کتاب پاتیکل؛

27. «پسر انسان» در عهد جدید (اناجیل و ملحقات آن)

28. «سوشیانس» در کتاب زندوهومومن یسن، از کتب زرتشتیان؛

29. در کتاب «شابوهرگان» کتاب مقدس (مانویه) ترجمه «مولر» نام «خودشهر ایزد» آمده که باید در آخرالزمان ظهور کند و عدالت را در جهان آشکار سازد؛

30. «فیروزه» (منصور) در کتاب شعیای پیامبر.

 

 


نوشته شده توسط: بارون

   1   2      >


 RSS 
خانه
شناسنامه
پارسی بلاگ
پست الکترونیک

:: کل مهمانان گل طه ::
133013

:: مهمانان امروز ::
9

:: مهمانان دیروز ::
21

:: پیوندهای روزانه ::

:: فهرست موضوعی یادداشت ها::

نگاهی بر زندگی حضرت مهدی(عج)
علائم ظهور
مسجد جمکران
امام در آیینه ی شعر
دلنوشته
جلوه های ظهور
حضرت نرجس(علیها السلام)
پاسخ به چند سؤال در رابطه با امام عصر(ع)
جزیره ی خضراء

:: درباره من ::

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...
بارون
سعی شده در این وبلاگ‍، مطالبی در رابطه با آقا امام زمان(عج) گنجانده شود. امیدوارم با استفاده از این مطالب، شناختی هرچند اندک درباره ی مولایمان امام زمان(عج) به دست بیاوریم. چون روایت شده که: هرکس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

:: لوگوی ای گل طه::

ای پادشه خوبان داد از غم تنهایی...

:: لینک دوستان من ::

:: لوگوی دوستان من ::






















:: موسیقی وبلاگ ::

:: وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: اشتراک در ای گل طه ::

 

*
*
*
*

این صفحه را صفحه ی خانگی خود کنید


Javascripts



SongCode.blogfa